بهترین مارک و نوع دندان مصنوعی ایرانی و خارجی [ ایتالیایی, ژاپنی, آلمانی ]

فهرست مطالب

بهترین مارک و نوع دندان مصنوعی ایرانی و خارجی

سیاری از افراد هستند که در هنگام نصب دندان مصنوعی به جای دندان‌های از دست رفته خود، اطلاعی از مارک آن ندارند و به دلیل همین بی اطلاعی ممکن است در آینده مشکلاتی برای آن‌ها به وجود بیاید. بنابراین به همه افرادی که استفاده از پروتزهای مصنوعی را انتخاب می‌کنند، توصیه می‌شود که با مارک‌های خوب آن‌ها آشنایی کافی را داشته باشند و اطلاعات لازم را درباره آن‌ها کسب کنند. 

امروز در این مقاله به منظور آگاه‌کردن شما عزیزان در انتخاب مارک مناسب پروتز، درباره بهترین مارک و نوع دندان مصنوعی ایرانی و خارجی صحبت خواهیم کرد. لطفاً تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین مارک دندان مصنوعی خارجی

مارک‌های خارجی دندان مصنوعی که در کشور ما بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولاً تولید کشورهای ایتالیا، ژاپن، چین، آلمان و آمریکا هستند. در این قسمت به معرفی مشهورترین این برندها که از کیفیت خوبی برخوردارند می‌پردازیم.

بهترین مارک‌های دندان مصنوعی خارجی در ایران عبارتند از:

  • ماژور (ایتالیا)
  • یاماهاچی (ژاپن)
  • شوفو (ژاپن)
  • پژون (چین و ژاپن)
  • دنتسپلی سیرونا (آمریکا)
  • ایوکلار ویوادنت (آلمان)
  • ویتا (آلمان)
  • هراوس (آلمان)

در ادامه توضیحات بیشتری درباره هر کدام از برندهای معرفی‌شده ارائه می‌کنیم.

بهترین مارک دندان مصنوعی ایتالیایی

بهترین برند ایتالیایی دندان مصنوعی برند ماژور است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل به اقصی نقاط جهان از جمله ایران صادر می‌شود. 

ویژگی‌های برجسته دندان مصنوعی ماژور ایتالیا عبارتند از:

  • دارای جنس محکم و بادوام 
  • دارای رنگ‌بندی متنوع و متناسب با هر نوع دندان
  • دارای 31 نوع دندان مختلف در ایران 
  • ساخته‌شده از جنس اکریلیک شفاف و زیبا با ساختاری محکم و پایدار 

بهترین مارک دندان مصنوعی ژاپنی

یکی از کشورهایی که در ساخت دندان مصنوعی باکیفیت بسیار موفق عمل کرده است، کشور ژاپن است. خوشبختانه محصولات ژاپنی در ایران هم در دسترس است و توسط برخی از کلینیک‌های دندانپزشکی و دندانپزشکان ارائه می‌شود. 

در ادامه بهترین مارک دندان مصنوعی ژاپنی  در زیر معرفی شده‌اند.

دندان مصنوعی یاماهاچی

یکی از معروف‌ترین و بهترین برندهای دندان مصنوعی ژاپنی برند یاماهاچی است. 

ویژگی‌های اصلی و مهم این نوع دندان در زیر آمده است:

  • از محکم‌ترین دندان‌های مصنوعی در ایران و دارای سه لایه شامل یک لایه آکریل و دو لایه کامپوزیت است که همین موضوع باعث استحکام بالای آن شده است.
  • دارای آناتومی خاص بوده و قالب قدامی آن متناسب با دندان‌های شرقی و آسیایی است.
  • این دندان دارای چیدمان بعد از پخت زیباست که به اصطلاح به دندان های خوش چینش معروف است.
  • دارای آناتومی واضح است که آن را به دندان‌های طبیعی شبیه‌تر می‌کند.
  • سایز دندان‌ها متنوع و متناسب با آناتومی ایرانیان است.
  •  رنگ دندان یاماهاچی مشابه سیستم رنگ ویتا کلاسیک طراحی شده است.
  • نوع کامپوزیت به کار رفته در دندان یاماهاچی کامپوزیت PX است که مقاومت بیشتری (چندین برابر) نسبت به سایر دندان‌ها در برابر سایش دارد و طول عمر آن نیز نسبت به دندان‌های آکریلیک بیشتر است. وجود ماده مونومر مانند در سطح کامپوزیت PX یاماهاچی، آن را در برابر لکه‌ها و جرم‌ها مقاوم می‌کند. فناوری PX منحصر به شرکت یاماهاچی دنتال است.

سایز دندان‌های یاماهاچی

سایز دندان‌های یاماهاچی متفاوت با سایز برندهای اروپایی و آمریکایی است.

سایز قدامی‌ها یا 6 تایی بالا

  • سایز O31s : سایز ریز  و هم اندازه سایز 52 استاندارد ایوکلار 
  • سایز S43s : سایز متوسط و برابر با سایز 11 استاندارد 
  • سایز  S42s : سایز درشت، هم اندازه سایز A12 ایوکلار 

سایز قدامی‌ها یا 6 تایی پایین

قدامی‌های پایین یاماهاچی در کدهای N41 (متوسط) و N42 (درشت) در بازار موجود است.

 سایز خلفی‌ها یا 8 تایی بالا و پایین 

سایز این دندان‌ها در برند یاماهاچی با یک عدد دو رقمی مشخص می‌شود. 

  • کد 28: خلفی‌های متوسط 
  • کد 30: خلفی‌های درشت 

دندان مصنوعی شوف‏و

این برند ژاپنی نیز از کیفیت بالایی برخوردار است و در بین اکثر کشورهای جهان محبوب و پرطرفدار است.

دندان مصنوعی پژون (چین و ژاپن)

پژون محصول مشترک چین و ژاپن است که از اکریلیک شفاف ساخته شده است. دندان های مصنوعی این برند به دلیل مقاومت بالا در برابر سایش و اتصال خوب به لثه شناخته شده هستند و استفاده آسانی دارند.

بهترین مارک دندان مصنوعی آمریکایی

برند دنتسپلی سیرونا از مرغوب‌ترین برندهای دنیا به شمار می‌رود و به کشورهای دیگر هم عرضه می‌شود. دندان‌های مصنوعی دنتسلی سیرونا دارای تنوع بسیار بالایی هستند و از گارانتی مادام العمر برخوردارند. 

بهترین مارک دندان مصنوعی آلمانی

از بهترین دندان های مصنوعی خارجی که در ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند، برندهای آلمانی هستند که از کیفیت بالایی برخوردارند. 

بهترین برندهای دندان مصنوعی آلمانی موجود در ایران عبارتند از: 

ایوکلار ویوادنت (Ivoclar Vivadent)

این برند انواع پروتز ثابت و متحرک را با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و مواد با کیفیت به بازار عرضه می‌کند. از ویژگی‌های دندان‌های مصنوعی ایوکلار مقاومت بالا و زیبایی آن‌هاست و در حال حاضر به دلیل این ویژگی‌ها در بین کشورهای مختلف جهان محبوبیت و شهرت زیادی یافته است.

دندان مصنوعی ویتا

برند آلمانی ویتا تولیدکننده دندان های مصنوعی اکریلیکی با ظاهر طبیعی و باکیفیت است که در بیش از 20 کشور جهان دارای نمایندگی است.

دندان مصنوعی  هراوس

برند آلمانی هراوس نیز سابقه درخشانی در تولید انواع دندان مصنوعی باکیفیت و زیبا دارد و سالهاست که با ارائه پروتزهای دندانی کامل و تکه ای توانسته است شهرت خوبی را در بین کشورهای مختلف جهان به دست آورد.

بهترین مارک دندان مصنوعی ایرانی

در ایران نیز شرکت‌هایی وجود دارند که در زمینه تولید دندان مصنوعی فعالیت دارند. برخی از این شرکت‌ها محصولات خوب و باکیفیتی را ارائه می‌دهند که در مقایسه با برندهای خارجی از قیمت نسبتاً مناسب‌تری برخوردار هستند. 

بهترین تولیدکنندگان دندان مصنوعی ایرانی عبارتند از: 

  • نچرال: ویژگی اصلی این دندان‌ها مقاومت در برابر سایش است و البته دندان های نچرال از تنوع بالایی برخوردار نیستند.
  • ایده آل ماکو با زیر مجموعه‌های یاقوت، اپل، برلیان و پرزیدنت دارای ظاهر طبیعی و تنوع بالایی هستند که به دلیل این ویژگی‌ها در بین برندهای ایرانی مورد توجه قرار گرفته‌اند.
  • کمان دنت: در این برند از مواد ایتالیایی استفاده شده است. دندان های مصنوعی کمان دنت از تنوع سایز و رنگ و همچنین کیفیت مناسب برخوردار هستند.
  • بتادنت دارای ویژگی‌های استحکام زیاد، اتصال خوب با لثه و تنوع بالا در سایز و رنگ است.

جمع‌بندی

در این مقاله توضیحاتی درباره معرفی بهترین مارک دندان مصنوعی ایرانی و خارجی ارائه شد. بهترین پروتزهای دندانی موجود در بازار ایران ساخته کشورهایی مانند آمریکا، ژاپن، آلمان، ایتالیا و همچنین ایران است. یکی از برندهای معروف برند یاماهاچی ژاپن است که از تکنولوژی منحصر به فرد PX استفاده می‌کند. در فناوری پی ایکس کامپوزیت دندان مصنوعی از مقاومت چندین برابری در مقابل لکه، جرم و سایش برخوردار است. پروتز یاماهاچی در سایزها و رنگ‌های مختلف موجود است و تناسب خوبی با آناتومی افراد ایرانی و شرقی دارد.

امیدواریم که مطالب ارائه‌شده مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. لطفاً اگر نظر، پیشنهاد و یا تجربه‌ای در زمینه موضوع مقاله دارید، در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

بهترین مارک دندان مصنوعی خارجی چیست؟

برندهای متنوعی در بازار وجود دارند که تولید کشورهای مختلفی مانند ایتالیا، آلمان، آمریکا، ژاپن، چین و ایران هستند. این برندها همگی از کیفیت خوبی برخوردار هستند و شامل ماژور (ایتالیا)، یاماهاچی (ژاپن)، شوفو (ژاپن)، پژون (چین و ژاپن)، دنتسپلی سیرونا (آمریکا)، ایوکلار ویوادنت (آلمان)، ویتا (آلمان) و هراوس (آلمان) هستند. در ایران یکی از پرطرفدارترین و باکیفیت‌ترین مارک های دندان مصنوعی خارجی برند یاماهاچی است که از کیفیت بالایی برخوردار است و ظاهر طبیعی و زیبایی دارد.

بهترین مارک دندان مصنوعی ژاپنی چیست؟

برندهای شوفو، پژون و یاماهاچی از برندهای باکیفیت دندان مصنوعی ژاپنی هستند. در بین این برندها، یاماهاچی به دلیل ظاهر طبیعی و کامپوزیت ضد لک و ضد جرم و همچنین استحکام بالا از محبوبیت خاصی برخوردار است.

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها