دندان مصنوعی ژله ای

ما با افتخار خدمات دندان مصنوعی ژله ای را به شما ارائه می دهیم. این خدمات حرفه ای و با کیفیت بالا، به شما امکان می دهد تا دندان های زیبا و طبیعی داشته باشید. با استفاده از مواد با کیفیت و تکنولوژی روز، ما به شما نتایجی بی نظیر ارائه می دهیم.

با تیم ما از تخصص و تجربه بالا، شما مطمئن هستید که دریافت خدمات دندان مصنوعی ژله ای با کیفیت بالا را تجربه خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو وقت، با ما تماس بگیرید.

امروزه گزینه‌های زیادی برای افراد در انتخاب نوع دندان مصنوعی وجود دارد؛ اما دندان مصنوعی ژله ای چه ویژگی‌هایی دارد که روز به روز بر تعداد طرفداران آن افزوده می‌شود؟ امروز در این مقاله می‌خواهیم بگوییم که دندان مصنوعی ژله ای چیست و اطلاعات کاملی را درباره آن به شما ارائه دهیم. لطفاً تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

دندان مصنوعی ژله ای چیست؟

نوعی از پروتزهای مصنوعی متحرک که به خوبی می‌تواند ظاهر، توانایی صحبت کردن شما و سهولت جویدنتان را بهبود ببخشد، دندان مصنوعی ژله ای است که پایه آن‌ (نه خود دندان) از نوعی پلاستیک مانند نایلون ساخته شده‌ است. این نوع پروتزها به دلیل قابلیت خم شدنشان، دندان مصنوعی انعطاف پذیر هم نامیده می‌شوند. پروتزهای انعطاف پذیر در بیشتر موارد تکه‌ای (پارسیل) هستند و گاهی هم به صورت کامل ساخته می‌شوند. این نوع دندان‌ها خواص و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که به وسیله این خواص کیفیت بالاتری را نسبت به سایر دندان‌های مصنوعی به بیماران ارائه می‌دهند. هر فردی که نیاز به دندان مصنوعی دارد، می‌تواند این نوع دندان جایگزین را برای خود انتخاب کند.

مزایا و معایب دندان مصنوعی ژله ای

با وجود اینکه پروتزهای مصنوعی ژله ای مزایای فراوانی دارند، ممکن است استفاده از آن‌ها برای برخی از افراد چالش برانگیز باشد و مشکلاتی را ایجاد کند.

مزایای دندان مصنوعی ژله ای

این نوع دندان‌ها مزایای زیر را دارا هستند:

  • نازک و قابل خم شدن هستند.
  • راحت و بی آزار هستند.
  • ایجاد حساسیت و واکنش‌های آلرژیک نمی‌کنند.
  • جاذب لکه و بو نیستند.
  • دارای ظاهر زیبا و طبیعی هستند.
  • کاملا روی لثه‌های شما فیت می‌شوند.
  • سریعتر از انواع دیگر ساخته می‌شوند.
  • برای تست کردن نیازی به ویزیت‌های متعدد ندارند.

شرکت های مختلفی هستند که پروتزهای قابل انعطاف را تولید می‌کنند. با مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی، شما می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره برند آن‌ها به دست آورید.

معایب دندان مصنوعی ژله ای

در این قسمت خواهید دید که معایب پروتزهای منعطف در مقایسه با مزایای متعدد آن‌ها ناچیز است. اغلب افراد نگرانند که پروتزهای ژله ای دوام کافی را نداشته باشند. این نگرانی به جا نیست و حتی برند‌هایی از آن هستند که ضمانت مادام العمر به خریداران ارائه می دهند. 

معایب پروتزهای انعطاف پذیر عبارتند از:

  • هزینه آن‌ها ممکن است به دلیل ساخت پیچیده بالاتر از سایر پروتزها باشد.
  • تنظیم آن‌ها برای دندانپزشک‌ها ممکن است دشوار باشد.
  • بیشتر از سایر دندان‌های مصنوعی مستعد تجمع باکتری هستند.

پروتزهای انعطاف پذیر به لطف راحتی و ایمنی بالایی که دارند، برای بسیاری از افراد مناسب هستند. قبل از این که آنها را انتخاب کنید، بهتر است با دندانپزشک خود درباره آنها مشورت کنید. 

نکات استفاده از دندان مصنوعی ژله ای

پروتزهای منعطف مانند دندان‌های طبیعی شما نیاز به مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان دارند. برای این که دندان مصنوعی ژله ای خود را سالم نگه دارید، لطفاً این موارد را رعایت کنید:

1) دندان مصنوعی ژله ای خود را به طور منظم تمیز کنید.

2) پس از صرف غذا، دندان مصنوعی منعطف خود را زیر آب شیر یا با شوینده دندان مصنوعی بشویید تا باقیمانده غذا از بین برود. 

3) از الکل، پاک کننده‌های ساینده، سفید کننده‌ها، لیسترین و غیره بر روی آن استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است سطح دندان مصنوعی ژله ای شما را خراب کند یا آن را خراش دهند. محصولاتی مانند سفید کننده قسمت‌های صورتی پروتز شما را سفید می‌کند.

4) مسواک زدن دندان مصنوعی انعطاف پذیر توصیه نمی‌شود؛ زیرا ممکن است به مرور زمان سطح آن زبر شود.

5) هر زمان که پروتز ژله ای خود را استفاده نمی‌کنید، آن را در آب نگه دارید تا رطوبت آن حفظ شود.

6) پروتز را هر روز به مدت 10 تا 15 دقیقه در شوینده دندان مصنوعی خیس کنید؛ یا اگر رسوبات سنگین را جمع می‌کند حداقل سه بار در هفته یک شب این کار را انجام دهید.

7) از آب جوش، ماشین ظرفشویی یا مایکروویو برای تمیزکردن آن استفاده نکنید. دندان های مصنوعی ژله ای خود را خیس کنید تا حالت ژله ای آن‌ها حفظ شود.

8) به یاد داشته باشید که قبل از مسواک زدن دندان‌های طبیعی یا لثه خود و همچنین در هنگام شستشو با دهانشویه پروتز را بردارید.

9) لطفاً به صورت منظم به دندانپزشکی مراجعه کنید و تاریخ مراجعه بعدی را همیشه به یاد داشته باشید. پروتز ژله ای خود را هم برای ارزیابی با خود ببرید.

دندان مصنوعی ژله ای چه محدودیت هایی ایجاد می‌کند؟

با توجه به این که این نوع پروتزها کمی حساس هستند، ممکن است در اثر مراقبت نامناسب باعث تجمع باکتری در دهان شما شوند. این موضوع شما را وادار می‌کند که بعد از هر بار غذاخوردن آن‌ها را در بیاورید و در زیر آب یا با شوینده بشویید. این کار ممکن است در مهمانی‌ها و یا محیط بیرون از منزل کمی شما را اذیت کند. از طرفی برای مسواک زدن باید آن‌ها را از دهان خود خارج کنید و دندان‌های طبیعی خود را مسواک بزنید. این موضوع نیز برای بسیاری از افراد آزار دهنده است و در همه شرایط و محیط‌ها شاید این امکان برای شما وجود نداشته باشد. اگر بخواهیم آن را با ایمپلنت مقایسه کنیم، متوجه خواهید شد که ایمپلنت دندان این محدودیت‌ها را برای شما ندارد. به هر حال باید شرایط خود را در نظر بگیرید و قبل از انتخاب دندان مصنوعی ژله‌ ای این نکات را در نظر بگیرید.

قیمت دندان مصنوعی ژله ای

به دلیل این که این نوع دندان از تکنولوژی‌های جدید دندان مصنوعی است و نیاز بسیاری از افراد را به خوبی پاسخ می‌دهد، برای خرید آن باید هزینه نسبتاً بالایی را پرداخت کرد. می‌توان گفت بعد از ایمپلنت و پروتزهای ژاپنی و اروپایی، دندان مصنوعی فلکسی بالاترین قیمت را در بین دندان‌های مصنوعی پارسیل یا کامل دارد. درست است که قیمت پروتز مصنوعی به مسائل مختلفی از جمله میزان تجربه و مهارت پزشک، خدمات مطب، موقعیت مطب، مواد و شرکت سازنده پروتز و عوامل دیگر بستگی دارد، اما این نوع دندان از موادی ساخته شده است که علاوه بر تنظیم آن نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد. اگر بخواهیم به صورت حدودی بگوییم، در زمان نگارش این مقاله قیمت دندان مصنوعی ژله ای برای هر فک بالای 6 میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود. البته این را هم در نظر بگیرید که عوامل دیگر هم در تعیین این قیمت دخیل هستند.

تفاوت دندان مصنوعی ژله ای با سایر دندان های مصنوعی

تفاوت اصلی دندان مصنوعی ژله ای با سایر دندان‌های مصنوعی در مواد تشکیل‌دهنده پایه آن است. همان طور که می‌دانید دندان از دو قسمت تاج و پایه تشکیل می‌شود. در دندان مصنوعی کامل، قسمت پایه می‌تواند نرم یا سفت باشد. در صورتی که این پایه منعطف باشد، دندان مصنوعی شما از نوع ژله‌ای است. مواد پلاستیکی به کاررفته در این پروتز به دلیل نرم و انعطاف پذیر بودنشان باعث می‌شوند که شما احساس راحتی بیشتری در دهان خود شوید. با استفاده از این دندان‌ها دیگر لقی جود نخواهد داشت و پروتزها کاملا روی لثه فیت می‌شوند. 

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم که توضیحات کاملی را درباره دندان مصنوعی ژله ای به شما عزیزان ارائه دهیم. امیدواریم مطالب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. در صورتی که تجربه استفاده از این نوع پروتزها دارید، لطفاً در قسمت نظرات آنها را با ما به اشتراک بگذارید.